Zahme Gams-Klettersteig

naar de klettersteig ca. 10 minuten
klettersteig ca. 35 minuten
terug ca. 20 minuten

Via het "Kleine Deutsche Eck" naar Lofer en van daar via de B311 richting Saalfelden tot aan Weissbach. In het dorp naar de parkeerplaats van de Seisenbergklamm (is bewegwijzerd).

Vanaf de parkeerplaats over de brug en links over de weg ca. 100 meter tot aan een houten schuur. Dan naar rechts het bos in en over het pad omhoog naar de Klettergarten Weissbach. De instap bevindt zich direct bij de klimtuin naast het informatiebord.

Deze korte klettersteig heeft overwegend de moeilijkheidsgraad B, enkele korte passages zijn B/C.

Aan het einde van de klettersteig nog verder omhoog, dan rechts naar de Jägersteig. Deze ca. 300 meter naar rechts volgen, steeds langs de rand (uitzichtspunt met bank). Voorbij een kleine hut omlaag naar de Güterweg en via deze terug naar de parkeerplaats.

Uitermate geschikt voor kinderen en beginners. Bij nat weer is de route slecht begaanbaar, met name in het bos is het dan glad.