Walzer Klettersteig

naar de klettersteig : ca. 15 minuten
klettersteig : ca. 1 uur
terug : ca. 30 minuten

Vanuit Oberstdorf met de auto of de Walserbus via de B19 en B201 door Kleinwalsertal naar Riezlern. Hier kan men parkeren op de parkeerplaats van de Kanzelwandbahn.

Vanaf het bergstation het pad richting de Kanzelwand enkele meters volgen tot aan het zadel. Dan volgt men de de goed aangegeven Normalweg (wandelpad) richting de Kanzelwand. Na een paar bochten komt het pad dicht bij de rotsen. Kort na een puinveld, dat van links naar beneden gaat, bereikt men de instap bij een breed pad (bord).

Getrapt, iets steiler omhoog (B), bereikt men een kloof (B). Daarna verder getrapt verder omhoog (B) tot aan een traverse, waar men kort even moet aanpakken (B/C). Dan komt er een passge over een gespannen draad (B) welke overgaat in de Burmabridge (brug van 3 kabels, A/B). Na deze touwbrug dalend traverseren (B), dan weer getrapt omhoog (B) en via een korte slotklim (B) naar de uitstap op het topplateau.

Vanaf de top de wegwijzers volgen terug naar het bergstation van de Kanzelwandbahn.

Voor kleine personen en kinderen is deze route wellicht wat moeilijker, omdat de kabel op enkele plaatsen te ver omhoog hangt. Bij regen en indien er sneeuw ligt is deze route niet aan te bevelen!