Hias Klettersteig

naar de klettersteig ca. 10 minuten
klettersteig ca. 1 uur
terug ca. 25 minuten

Vanuit Schladming naar Ramsau en daar richting Weissenbach afslaan, voor Weissenbach buigt een straat af naar links richting de Silberkarklamm (wegwijsbord, "Lodenwalker").

Vanuit Haus in Ennstal naar Weissenbach en verder richting Ramsau, halverwege rechts naar de Silberkarklamm afslaan ("Lodenwalker").
Via de weg die aan het einde een grintpad wordt naar de parkeerplaats bij de kloof.

Vanaf de parkeerplaats over de weg verder omhoog naar de ingang van de Silberkarklamm (hiervoor is een kleine toegangsprijs verschuldigd). In de kloof via de eerste ladder omhoog, tot men op een vlak stuk bij rotsblokken en een bank uitkomt bij het begin van de touwbrug (geel bord, coördinaten N 47°26'15,5", O 13°42'57,0").

Vanaf de instap bij de bank over de touwbrug naar de andere kant van het water, kort afdalen en dan omhoog. Daarna eenvoudiger naar een graat, aan het einde hiervan begint de tweede touwbrug. Aan het einde van de touwbrug over getrapte rotsen naar vlak terrein, waarna weer een steile passage volgt. Over deze getrapte wand omhoog bereikt men na een traverse weer loopterrein. Via een zeer mooie pijler met pinnen komt men op een vlak deel, welke leidt naar eer wand zonder beugels en aansluitend een steile passage. Daarna eenvoudig naar de laatste wand, die uitloopt in het steile bos.

Vanaf de uitstap kort omhoog, dan de rode markeringen volgen tot pad 619. Daar links naar beneden de kloof in en terug naar het uitgangspunt. Evt. alternatief rechts omhoog naar de Silberkarhütte.

Zeer mooie klettersteig in de Silberkarklamm, die naar de bouwer van deze kloof genoemd werd. De route is zeer kunstig aangelegd, 2 touwbruggen en enkele fraaie wandpassages zijn het resultaat. Wie in de buurt is en bij onzeker weer een goed alternatief nodig heeft, is bij deze kloofklettersteig op de juiste plek.