La Tour du Jallouvre

beginhoogte 1.410 meter
eindhoogte 2.000 meter

totaal 3 - 3½ uur

Na Grand-Bornand vervolgt men de weg ca. 9 km. richting la Col de la Colombière. Men daalt af het dal in en neemt vervolgens het pad rechts, dat na een bocht naar rechts uitkomt bij het begin van de via ferrata.

De via ferrata begint met enkele gemakkelijke slingers. Een kleine oversteek onder een overhang brengt ons bij de enige moeilijkheid van het eerste deel: een kleine maar korte overhangende passage. Het vervolg is gemakkelijk. Vluchtroute langs links. Het tweede deel is iets meer onderhoudend. Een uitstekend deel leidt naar een hangbrug, waarna een verticale muur komt. Een luchtig pad gaat verder tot een boomstronk. Enkele gemakkelijke uitsteeksels leiden naar een rotsgraat. Hierna gaat men nog een honderdtal meter verder over de rotswand. Bij het terugkeren stijgt de weg eerst enkele meter en gaat vervolgens schuin over de stevige helling. Met behulp van een kabel komen we aan een grote geul die we moeten afdalen (opgelet om niet uit te schuiven). We bereiken de weg en verder de parkeerplaats.