Holderli Seppl Klettersteig

naar de klettersteig ca. 5 minuten
klettersteig ca. 1 uur
terug 45 minuten tot 2 uur

Vanaf de Inntalautobaan tot kort voor Landeck en verder richting St. Moritz tot aan Prutz. Daar buigt men af naar het Kaunertal, voorbij de Mautstelle en stuwmeer naar de parkeerplaats bij Klettergarten Fernergries.

Vanaf de parkeerplaats langs de rotsen dalinwaarts tot aan de beek, welke door de kloof naar beneden komt. Rechts van het water is het begin van de zekeringen (onder de eerste brug).

De route verloopt langs en over het kolkende water. Enkele korte passages zijn B/C, meeste passages zijn makkelijker (A tot B). Onderin gaat het over 2 bruggen, verder naar boven komen 2 steile passages met beugels (B/C), de sleutelpassages.

Vanaf de uitstap omhoog naar de Gletscherstrasse, van daaruit zijn er 2 mogelijkheden om af te dalen:
- Naar rechts en in ca. 45 minuten via de Gletscherstrasse terug naar de parkeerplaats
- Links over de weg iets omhoog tot men op het wandelpad komt, deze volgt men dan links en bereikt in ca. 2 uur het uitgangspunt.

Attractieve sportklettersteig in het Kaunertal kunnen beschrijven. Er zijn fraaie verticale passages, een kolkende gletsjerbeek en een prachtig uitzicht op de gletsjers.