Via attrezzata Rio Secco

klettersteig ca. 300 meter

heen: ca. 2 uur
terug: ca. 1 uur

Vanuit Trento ca. 15 km. naar het noorden richting Salurn. Vlak voor de provinciegrens komt men bij het kleine gehuchtje Cadino, 214 meter. Aan de linkerkant van de weg is een grote parkeerplaats. Aan de overkant van de weg staat een kleine kapel, rechts hiervan staat het begin van de route aangegeven. Via pad 490 loopt men door het bos omhoog, en bereikt men na ca. 15 minuten het begin van de klettersteig. Deze verloopt vaak zeer steil en soms loodrecht omhoog door een kloof, waar soms veel water doorheen stroomt. IJzeren stiften en beugels zijn nauwelijks aanwezig, zodat er regelmatig een beroep wordt gedaan op de armspieren.
Aan het einde van de klettersteig volgt men het gemarkeerde pad door het bos tot aan de wegsplitsing, waar men links pad 489 aanhoudt ("Rientro attrezzato"). Deze route verloopt langs een steile helling, die op enkele plaatsen gezekerd is met enkele kabels en een ladder. Mooie uitzichten over het Etschtal.

Sportieve, steile klettersteig door een kloof die niet altijd "secco" is.