Sentiero dell'Anglone en Sentiero degli Scaloni

Dro, 123 meter

Steunpunten

Kaart
Kompass-kaart nr. 101 (Rovereto - Monte Pasubio)

Hoogtemeter
stijgen ca. 400 meter
dalen ca. 400 meter
klettersteig ca. 200 meter

Sentiero dell'Anglone ca. 1 uur
hoogteweg ca. 1 uur
Sentiero degli Scaloni ca. 1 uur

Dro ligt ca. 5 km. ten noorden van Arco. Beginpunt is de oude brug over de Sarca. Men neemt het pad naar rechts, de markeringen "San Giovanni" volgend. Na ca. 15 minuten neemt men pad 425, Sentiero dell'Anglone, dat steil omhoog gaat, en waar enkele kunstmatige treden zijn aangebracht. Op ca. 430 meter hoogte komt men bij een splitsing, waar men naar links pad 428bis neemt. Dit pad verloop in op en af door het bos, op sommige plekken heeft men een prachtig uitzicht op het Sarcadal. Uiteindelijk komt men uit bij pad 428. Hier daalt men af via Sentiero degli Scaloni, een voormalige route uit de oorlog, die in 1915 door de Oostenrijkers is aangelegd. Langs staalkabels daalt men steil af, en komt uiteindelijk bij 2 originele lange houten trappen. Aan het einde van de klettersteig daalt men verder af door het bos en keert men uiteindelijk via het pad dat parallel loopt aan de Sarca weer terug bij het beginpunt.

Eenvoudige tocht met mooie uitzichten over het Sarcadal en een stukje van het Gardameer.