Laserer alpin-Klettersteig

naar de klettersteig ca. 20 minuten
klettersteig ca. 1 uur
terug ca. 20 minuten

Vanuit het westen via de A10 tot Golling, verder via de B162 en B166 naar Gosau. Daar naar rechts afslaan en door het Gosautal tot het einde van de weg bij het dalstation van de Gosaukammkabelbaan.
Vanuit het oosten via de A1 naar Regau, verder via de B145 en B166 naar Gosau. Bij een afslag gaat men rechtdoor naar het Gosautal; de hoofdweg gaat naar rechts.

Vanaf de parkeerplaats omhoog naar de Gosause (5 min.) en over de Gosauseerundweg aan de oostzijde (links) in ca. 15 minuten naar de instap.

Eerst via de "Nasenquerung" (kort A, dan B tot C) tussen het wandelpad en het wateroppervlak tot aan de "Himmelsleiter (B/C). via welke de rotsplaat van de "Panoramaquerung" (eerst C, dan B) boven het pad bereikt wordt. Over prachtig vlak Dachsteinkalk gaat het via de "Michelangelo"-passage (C) naar het hoogste punt. De "Steinwanne" is maakt indruk met een prachtig uitzicht op de Gosaugletsjer en Dachstein. In een grote boog via het "Fotoeck" (B) en de "Theatermanege" wordt de touwbrug (B) bereikt. Via deze touwbrug en een serie beugels van de "Dachsteinstiege" (B) omhoog naar de "Adlerhorst" (A). Over het "Balkon" (B) komt men bij het eindpunt, waar tevens de instap was. Via de aanloopweg keert men weer terug naar de parkeerplaats.

Deze klettersteig verloopt direkt boven het water van de Vorderen Gosausee en is een zeer goed gezekerde route met 420 klettersteigmeters. De route is dankzij het constante zicht op de Dachstein - met zijn vaak met sneeuw bedekte toppen en gletsjers - en de nabijheid van het meer landschappelijk zeer indrukwekkend.