Klettersteig Schuastagangl

naar de klettersteig ca. 1 uur
klettersteig ca. 1 uur
terug ca. 1 uur

Vanaf de A12 (afslg Kufstein-Süd) naar ST. Johann en verder naar Waidring. Vanaf Salzburg via het "Kleine Deutsche Eck" en Lofer naar Waidring. De tolweg omhoog begint vlakbij het niet te missen kabelbaanstation. Hier rijdt men omhoog naar Gasthof Steinplatte.

Vanaf de parkeerplaats naar Stallenalm en via het wandelpad richting Wemeteigenalm. Aan het einde van het bospad, nadat men onder de kabelbaan door is gelopen, gaat er links een paadje omhoog (gele markering "Klettersteig"). Deze naar de voet van de wand volgen en daar naar rechts richting de instap bij een markante rotspijler.

De klettersteig is doorlopend gezekerd en begint redelijk eenvoudig. In het laatste deel van de route bevinden zich de moeilijkste passages (B/C tot C/D). Tevens kan men nog kiezen voor de korte variant "Knieschäderer" (B tot C). Vanaf de uitstap loopt men eenvoudig naar het topkruis op de Steinplatte. De terugweg gaat richting het bergstation van de kabelbaan, dan via de Stallenalm afdalen naar de parkeerplaats.

Fraaie klettersteig in een landschappelijk prachtige omgeving. Let op, bij nat weer niet begaan.