Via ferrata Vallon
Piz Boé, 3.152 meter

C, moeilijk

Corvara, 1.524 meter, bergstation van de stoeltjeslift op Plan de Sass, 2.538 meter

Steunpunten
Corvara, 1.524 meter

Kaart
Kompass-kaart nr. 59 (Sella - Marmolada)

Hoogtemeter
stijgen ca. 500 meter
dalen ca. 500 meter
klettersteig ca. 100 meter

heen: bergstation - Piz Boé, 2½ - 3 uur
terug: Piz Boé - bergstation, ca. 1½ uur
klettersteig: 2 - 2½ uur

Omhoog met de kabelbaan en stoeltjeslift van Corvara, 1.524 meter, naar Plan de Sass, 2.538 meter. Vanaf Rifugio Kostner al Vallon de borden voor Ferrata Vallon volgen, waarna men in een rotsachtig amfitheater terecht komt, dat wordt gedomineerd door Sass delle Nove en Sass delle Dieci. Verder omhoog naar links langs grote rotsblokken, de markeringen volgen naar de instap van de klettersteig. De kabels volgend gaat het naar de waterval. Het eerste deel is niet moeilijk, maar let wel op voor gladde losse rotsen. Over de brug gaat het langs de onderkant van de waterval. De ferrata gaat verder omhoog naar de laatste steile, geëxponeerderotswand. Deze atletische passage eindigt tussel Sasso delle Nove en Cima del Vallon, lawaar men via een gemoedelijk pad verder kan. Een snel uitstapje naar de top van de Sasso delle Nove wordt aanbevolen: van hieruit heeft men een prachtig uitzicht!

Voor de terugweg volgt men het pad langs de zuidzijde van Cima Vallon, alwaar men bij een splitsing kan kiezen om verder omhoog te gaan naar Piz Boè of af te dalen naar Rifugio Vallon via pad 672. Deze mooie route is tevens voorzien van staalkabels.

Panoramische route langs de toppen boven Rifugio Kostner al Vallon.