Burgstall-Klettersteig

naar de klettersteig ca. 5 minuten
klettersteig ca. 45 minuten
terug ca. 30 minuten

Untergrimming bereikt men vanuit het Ennstal, als men van Liezen naar Stainach rijdt en vervolgens richting Bad Aussee naar rechts afbuigt. Kort na de afslag weer naar links naar Untergrimming, aan het begin van deze plaats meteen rechtsaf slaan (bord "Klettergarten") en naar de tunnel, hierna parkeerplaats.

Meteen na de tunnel gaat een pad direct onderlangs de rotswanden van Burgstall, dit pad volgt men ca. 50 meter rechts omhoog (richting Pürgg), dan gaat neemt men het bergpad ca. 25 meter naar een rotswand met een ca. 2 meter hoge kloof. Door deze kloof, dan links omhoog naar het begin van de zekeringen in een rotsnis die een beetje verstopt is. Na deze nis naar rechts steil omhoog in een geul met meerdere ladders. Na deze geul is er een uitstapmogelijkheid, die naar rechts via de voet van de wand naar het station van Pürgg leidt. De klettersteig gaat hier echter naar links verder, tot waar de zekeringen naar boven naar de uitstap van de klettersteig leiden. Hierna gaat het nog even een stukje omhoog, tot men de top van de Burgstall bereikt.

De terugweg gaat via het bospad rechts aanhoudend naar Pürgg (mooi kerkje met bekende fresco's) en via het wandelpad (richting station of Untergrimming) terug naar de tunnel.

Korte en makkelijke klettersteig in de Klettergarten van Pürgg. Deze klettersteig werd eigenlijk aangelegd om de klimmers een eenvoudige toegang / afdaling te bieden van en naar de verschillende etages van de Klettergarten.