La Grande Falaise

beginhoogte 1.300 meter
eindhoogte 1.600 meter

totaal ca. 4 uur

Met de auto naar Freissinieres, loop vanaf de parkeerplaats voor het gemeentehuis naar de VVE (150 meter verderop aan de linker kant) om te betalen voor de Via Ferrata.
Rij vervolgens met de auto Freissinieres in, bij de T-splitsing naar rechts het bord Eglise volgen. Volg de weg voor 1,5km, redelijk goede asfaltweg de berg op. Het informatiebord van de Via Ferrata aan de rechterkant van de weg valt goed op, de P is ongeveer 100m verderop aan de rechterkant.

Vanaf het informatiebord is het ongeveer 15 minuten lopen naar de start van de Via Ferrata; volg de houten borden. De route begint gemakkelijk en wordt geleidelijk lastiger en atletischer. Grote delen lopen in horizontale richting langs de rotsen met prachtig uitzicht over het dal. Hier en daar door richels. Het tweede deel van de route bevat steilere delen met het eind via een rotswand naar de top.
Halverwege de route is een exit via een steil wandelpad.

Voor deze via ferrata moet een toegangsprijs van EUR 3,00 betaald worden.