Seeben-Klettersteig

naar de klettersteig ca. 1 uur
klettersteig ca. 1½ uur
terug ca. 1½ uur

Vanuit het centrum van Ehrwaldrichting Gaistal en naar het dalstation van de kabelbaan. Hier de borden "Wasserfall und Seeben Klettersteig" in zuidelijke richting volgen, eerst via een bospad over een brug die over de Gaisbach ligt, kort daarna naar links over een mooi pad langs de beek. Bij het bereiken van de waterval het bord "Klettersteig" volgen, het wordt nu steiler en gaat direct omhoog naar het begin van de waterval. De instap bevindt zich rechts onder de waterval aan de Seebenwände.
Het steile begin van de klettersteig is meteen de eerste uitdaging. Let op voor steenslaggevaar door voorgangers, niet altijd een zeer vaste rots. Verder over rotstreden naar een zanderige passage. Hierna wat makkelijker door een versnijding naar een steile plaat (sleutelpassage). Achter deze rotsplaat volgt een overhang en korte zanderige passages. Hierna bereikt men op de hoogvlakte het einde van de klettersteig.

Voor de terugweg, volg het pad, passeer het beekbed (bovenaan de waterval) en dan afdalen naar Jausenstation Seebenalm, 1.575 meter. Van hieruit zijn er meerdere mogelijkheden om verder te gaan of af te dalen:
1. korte wandeling naar de idyllische Seebensee (ca. 20 minuten), van daaruit naar de volgende hut of verder omhoog naar de Ehrwalder Sonnenspitze,
2. van de Seebenalm naar de Ehrwalder Alm en van daaruit afdalen met de kabelbaan of te voet (ca. 45 minuten vanaf het bergstation),
3. afdalen via de Hohen Gang: dit is de mooiste afdalingsvariant. Deze route gaat vanaf de Seebensee gemarkeerd en gedeeltelijk gezekerd naar het dal (ca. 1 uur). Aan het einde nog kort omhoog terug  naar het dalstation van de kabelbaan.

Sportieve en luchtige klettersteig over de Seebenwände met zicht op een razende waterval. Prachtig uitzicht op de Zugspitze.