Via ferrata Canal del Joc de l'Oca

naar de klettersteig ca. 20 minuten
klettersteig ca. 1½ uur
terug ca. 1 of 2½  uur

Op 50 km van Barcelona, autoweg N-II (afslag Collbata). Voor het dorp langsrijden, de hoofdstraat Moreneta volgen. Deze splitst zich in tweeën. Sla de linker weg in, Avinguda Can Jorba en deze tot het einde volgen. Daar een landweg inslaan richting Can Jorba. Verder bordjes volgen naar de boerderij Can Jorba.

Vanaf de parkeerplek bij de eenzame boerderij Can Jorba het pad rechts van de boerderij nemen en tamelijk steil door veel struikgewas omhoog klimmen tot het begin van de via ferrata.

Deze via ferrata behoeft een waarschuwing vooraf : Er hangen geen zekeringskabels en  behalve loshangende touwen en kettingen met dikke schakels zijn er geen andere hulpmiddelen.
Het is eenvoudig om de weg te vinden, want die volgt zeer stijl de weg omhoog in de loop van de droge rivier. Er zijn stukken van afwisselend tientallen meters loodrecht omhoog. Optrekkend aan de kabels en kettingen is de enige mogelijkheid om omhoog te komen.

De kortste en misschien wel de snelste oplossing: abseilend, waarvoor men een touw van 40 meter nodig heeft. Anders een wandeling van ongeveer 2 en een half uur.