Via ferrata de Sacs

naar de klettersteig ca. 15 minuten
klettersteig ca. 1½ uur
terug ca. 1 uur

Het gemakkelijkste is het om te lopen vanaf camping Aneto op enkele kilometers vanaf Benasque. Vanaf Benasque de A-139 in de richting van Banos del Hospital nemen. De camping bevindt zich op km 99,950.

Voor de receptie van de camping linksaf slaan en langs de rivier lopen. Bij de eerste brug over de rivier lopen, bij het gebouw van Central de Ruda in de richting van escuola de escalada en na 5 minuten is bij een steenmannetje het begin van de via ferrata.

De via ferrata is van het begin tot eind goed gezekerd. Het staaldraad volgt de gehele route. De route loopt tamelijk geleidelijk steil omhoog en pas bij de laatste 50 hoogtemeters wordt het met enkele overhangen lastiger. Daar zijn enkele handgrepen bevestigd.

De terugweg gaat vanaf de top in noordoostelijke richting, gele stippen en rode strikjes volgen door lastig struikgewas, soms heel steil tot een breder pad verder geleidelijk naar de weg toe.