Via ferrata Revaclier

naar de via ferrata ca. 20 minuten
via ferrata ca. 45 minuten
terug ca. 30 minuten

3 km na Cruseilles (in de richting van St-Julien), neem je rechts richting Pomier. Bij het eerste kruispunt ga je linksaf richting abdij. Passeer een eerste boerderij en ga langs de voorkant van de mooie abdij van Pomier, dan langs een tweede boerderij en parkeer 500 m verder onder de bomen voor de stijging <<des Convers>>. Volg vanaf hier de borden richting de via ferrata.

Een aanrader vanwege het luchtige karakter en aan het eind een overhang. Goede rotsgrepen. De kabels zijn rafelig (‘vleeshaken’). Het is een korte klimroute, die je aan het eind van de dag kunt doen om je nog even uit te leven.
De klimroute begint met een bekabeld pad door bossages langs de voet van de rotswand gedurende 15 min. Je steekt enkele groeven over waarvan de rotsen bijna spierwit zijn. Gedurende dat eerste deel kun je wennen aan het gebruik van karabiners. Daarna kun je verder klimmen via traptreden, lucht (200 m onder je voeten) en een mooie oversteek over rotsplaten om uit te komen bij een ladderbruggetje van laten we zeggen 3 m (een eigenaardigheid van de klimroute). Een laatste verticale en luchtige stijging eindigt bij een korte overhang. Je komt weer op het pad dat 100 m hoger overgaat op de weg des Convers. De afdaling door het bos komt weer uit vlak voor het vertrekpunt van de klimroute.