Via ferrata dels Racons

Canillo, 1.531 meter

Hoogteverschil
ca. 200 meter

naar de klettersteig ca. 10 min.
klettersteig 1 - 1½ uur
terug ca. 30 minuten via het pad, ca. 1 uur via de rappel

Vanaf de parkeerplaats aan de zuidelijke rand van het dorp Canillo volg je deze baan richting zuid. Na de eerste bocht naar rechts ziet u het vertrek van de via ferrata direct aan de baan. Iets verder zie je de trappen voor de terugweg.

De via ferrata start direct aan de weg en loopt eerst tussen de lawinehekken door. Na een stuk klauteren volgt dan een moeilijk verticaal deel. De hand of voetsteunen worden afgewisseld met echte klimgrepen. Overal is de route zeer goed gezekerd. Er zijn steeds voldoende grepen voorzien.

Terugweg:
Een bergpad loopt vanaf de top terug naar het vertrekpunt aan de straat. Langs dit pad kom je voorbij de aftakking naar het begin van de via ferrata Canal del Grau.

Vóór die aftakking is er ook de mogelijkheid met behulp van een zelf mee te nemen dubbel touw van 50m af te dalen - abseilen - rappel. Op regelmatige afstanden (max 25m) zijn hiervoor dubbele ogen of kettingen in de rotsen bevestigd.