Brudertunne-Klettersteig / Lamsenspitze-Steig

naar de klettersteig tot ca. 2½ uur
klettersteig ca. 40 minuten
terug tot ca. 2½ uur

Vanaf de parkeerplaats van Alpengasthof Eng via de weg dalinwaarts tot links het aangegeven pad naar de Lamsenjochhütte afbuigt. Via dit pad naar de Binsalm, 1.502 meter, en verder naar het westelijk gelegen Lamsenjoch, 1.940 meter. Nu bijna vlak over de mooie hoogteweg verder naar de Lamsenjochhütte, 1.953 meter. Vanaf de hut richting de Lamssharte en deze weg volgen tot aan de instap van de klettersteig. Bij een gedenkplaat beginnen de staalkabels, die uitgezet naar boven gaan en uiteindelijk uitmonden in de donkere en koude Lamstunnel, 2.217 meter. Men geraakt uit de tunnel met behulp van een naar beneden hangend touw en een serie haken aan de zuidwestkant van de kam. Nu naar rechts, voorbij aan de Lamsscharte, 2.270 meter, omhoog naar het Lamskar. Naar het noordoosten bereikt men, gedeeltelijk gezekerd, de top.
Terug naar de Lamsscharte, 2.270 meter. Hier naar afdalen, eveneens gezekerd, tot aan het oostelijke Lamsenjoch, 2.123 meter, en verder afdalend naar de hut. Van hieruit zoals de heenweg.

Om de Brudertunnel-Klettersteig te doen gaat men na de Lamsenjochhütte kort richting de Lamsscharte en na ca. 300 meter naar links (wegwijzer). Na een korte afdaling in enkele minuten naar de instap van de klettersteig. Deze bevat enkele moeilijkere passages dan de Lamsenspitze-Steig.
Voor de afdaling houdt men rechts aan en gaat het eerst omhoog naar de Lamsscharte. Dan naar rechts en over het onderste deel van de Lamsenspitze-Steig afdalen naar het oorspronkelijke pad.

Zeer afwisselende klim op de oostelijke hoekpijler van de Karwendel-hoofdkam.